Ідэалагічная і выхаваўчая работа на кафедры вочных хвароб праводзіцца згодна з планам, зацверджаным на пасяджэнні кафедры. Выкладчыкі кафедры ў кожнай студэнцкай групе на першым занятку праводзяць інфармацыйную гадзіну на розныя актуальныя тэмы ў выглядзе гутарак, дыялогаў, дыскусій. У працэсе зносін выкладчыкаў і студэнтаў фармуюцца міжасобасныя кантакты, якія дазваляюць павысіць інтэнсіўнасць, эфектыўнасць, якасць і вынік працэсу навучання.

Мэты і задачы ідэалагічнай работы на кафедры вочных хвароб:

1. Знаёмства студэнтаў з гістарычным развіццём паняцця "ідэалогія" пасля яго першага ўжывання французскім філосафам і эканамістам Дестют дэ Трасі ("Элементы ідэалогіі", 1801).

2. Інфармаванне студэнтаў аб характары сацыяльна-палітычнага ладу Рэспублікі Беларусь, месца і ролі беларусаў у сусветным палітычным працэсе.

3. Фарміраванне поглядаў студэнтаў на гісторыка-культуралагічны складнік дзяржаўнай ідэалогіі Рэспублікі Беларусь. Прадстаўленне аб станаўленні этнічных, нацыянальна-культурных асаблівасцяў беларусаў у развіцці славянскай, агульнаеўрапейскай і сусветнай цывілізацыі.

4. Інфармаванне студэнтаў аб эканамічнай састаўляючай дзяржаўнай ідэалогіі, фарміраванне ўяўленняў аб ролі сістэмы аховы здароўя ў эканамічных працэсах, размеркаванні нацыянальнага багацця, асаблівасцях аховы здароўя для жыхароў горада і сельскай мясцовасці.

5. Інфармаванне студэнтаў аб паняцці сацыяльна-гуманітарнай састаўляючай дзяржаўнай ідэалогіі. У Рэспубліцы Беларусь дзяржавай рэалізуецца комплекс ідэй, якія тычацца ўзаемаадносін грамадства і чалавека. Чалавек з'яўляецца найвышэйшай каштоўнасцю грамадства і дзяржавы. Дзяржава адказна за стварэнне ўмоў для свабоднага і годнага развіцця асобы, а грамадзяне нясуць адказнасць за няўхільнае выкананне абавязкаў, што ўскладаюцца на іх грамадствам.

Мэты і задачы выхаваўчай работы на кафедры вочных хвароб:

1. Камунікатыўнае ўзаемадзеянне выкладчыкаў і студэнтаў фарміраваць у выглядзе мадэлі актыўнага ўзаемадзеяння адзін з адным, пастаянна знаходзіцца ў дыялогу, заахвочваць ініцыятыву студэнтаў і гнутка рэагаваць на змены псіхалагічнага клімату групы. Выкладчык павінен улічваць індывідуальныя асаблівасці студэнтаў і іх магчымасці, быць аб'ектыўным у ацэнках і не праяўляць негатыўных адносін да студэнтаў.

2. Пры выхаванні студэнтаў выкладчык медуніверсітэта павінен дапамагчы кожнаму студэнту ўсвядоміць яго ўласныя магчымасці ў абранай прафесіі доктара, выклікаць у яго жаданне быць высакакласным спецыялістам, старацца ў працэсе навучання арганізаваць працэс свабоднай камунікацыі, абмен думкамі ў прыняцці рашэнняў, пастаноўкі дыягназаў за кошт рэалізацыі ўласных унутраных магчымасцяў кожнага канкрэтнага студэнта.

3. У працэсе працы выкладчыка імкнуцца заахвочваць студэнтаў да дыскусій, да супрацоўніцтва ў прыняцці рашэнняў, аналізу сваіх назіранняў і ўзаемадзеянні з аднагрупнікамі - будучымі дактарамі-калегамі.

4. У працэсе вучэбнай дзейнасці ў студэнтаў фарміраваць уменні і навыкі, накіраваныя на развіццё і станаўленне здаровай і цэласнай асобы. Фарміраваць жаданне ў студэнтаў здаровага ладу жыцця, адмаўленне алкагольнай, нікацінавай і наркатычнай залежнасці шляхам асвятлення дадзеных праблем у аспекце іх негатыўнага ўплыву на развіццё розных захворванняў і смяротнасці сярод насельніцтва.

5. Весці шырокую асветніцкую працу і актыўна ўдзельнічаць у агульнагарадскіх і ўніверсітэцкіх спартыўных і культурна-масавых мерапрыемствах. Развіваць ў студэнтаў культурны ўзровень шляхам знаёмства ў выглядзе прэзентацый пра вялікіх мастакоў, пісьменнікаў, паэтаў, музыкаў, на творах мастацтва на інфармацыйных гадзінах.

6. Выхоўваць у студэнтаў спачуванне і жаданне аказаць дапамогу людзям, якія маюць патрэбу ў ёй (інвалідам, дзецям-сіротам, старым), заахвочваць працу валанцёрамі ў Беларускім таварыстве Чырвонага Крыжа.

7. Фарміраванне ў студэнтаў разумення значэння прыроды ў жыцці чалавека, выхаванне экалагічнай культуры, прызнанне каштоўнаснай раўнавагі ўсіх формаў жыцця на планеце Зямля і паняцце, што толькі ў экалагічна чыстым асяроддзі і праз здаровы лад жыцця магчыма паўнавартаснае жыццё чалавека.

Праводзіцца інфармаванне студэнтаў і прыцягненне да ўдзелу ў прафілактычных мерапрыемствах па праблемах здароўя насельніцтва, якія праводзяцца СААЗ, аб якіх прадстаўляецца інфармацыя, што асвятляецца ў календары ААН.

 

Каляндар святаў ААН:

10 верасня штогод СААЗ - Сусветны дзень прадухілення самагубстваў.

Па даных СААЗ, агульная колькасць смерцяў ад суіцыду цяпер набліжаецца да мільёну ў год! Суіцыд – гэта глабальная праблема для сусветнай аховы здароўя. Па статыстыцы ў выніку самагубстваў у свеце памірае столькі ж людзей, колькі ў выніку войнаў і гвалтоўных забойстваў, разам узятых. СААЗ выступае ў абарону належнага лячэння і догляду за людзьмі, якія прынялі спробу суіцыду, распрацоўку асновы палітыкі ў дачыненні да нацыянальных стратэгій прадухілення дадзенай праблемы сярод насельніцтва.

28 верасня штогод - Сусветны дзень барацьбы супраць шаленства. У гэты дзень памёр у 1895 годзе Луі Пастэр-знакаміты мікрабіёлаг, адзін са стваральнікаў вакцыны супраць шаленства. У свеце шаленства сустракаецца больш чым у 150 краінах. Штогод у свеце памірае ад шаленства 55 тысяч чалавек. Імунізацыя, зробленая на працягу некалькіх гадзін пасля кантакту з заражаным жывёлам, можа прадухіліць смяротны зыход.

29 верасня штогод - Сусветны дзень сэрца праводзіцца пад дэвізам "сэрца для жыцця". У цяперашні час сардэчна-сасудзістыя захворванні з'яўляюцца галоўнай прычынай смяротнасці ў свеце і штогод “забіраюць” каля 17 млн чалавек. Па даных СААЗ заўчасную смерць ад інсульту і інфаркту можна прадухіліць, калі весці здаровы лад жыцця.

1 кастрычніка штогод - Сусветны Дзень пажылых людзей. Агульнымі намаганнямі неабходна забяспечыць, каб людзі жылі даўжэй, але каб жыццё іх была паўнавартасным і якасным.

8 кастрычніка - Сусветны дзень зроку-адзначаецца ў другі чацвер кастрычніка па ініцыятыве СААЗ. Каля 284 млн чалавек маюць праблемы са зрокам, каля 39 млн-цалкам сляпыя. 19 млн дзяцей маюць захворванні вачэй.

10 кастрычніка - Сусветны дзень псіхічнага здароўя.

18 лістапада - Сусветны дзень барацьбы супраць хранічнай абструктыўнай хваробы лёгкіх. На ХАХЛ у свеце пакутуе каля 210 млн чалавек. Асноўныя прычыны ХАХЛ-курэнне, тытунёвы дым, забруджванне навакольнага асяроддзя.

1 снежня - Сусветны дзень барацьбы са СНІДам. 35 млн чалавек на сённяшні дзень інфікаваныя ВІЧ ва ўзросце ад 15 да 49 гадоў.