Новыя тэхналогіі ў медыцынскай адукацыі ў перыяд найноўшай гісторыі арыентаваліся на дасягненні сімуляцыйнага трэнінгу ў іншых галінах, звязаных з рызыкай для жыцця, перш за ўсё - у авіяцыі. Гісторыя медыцынскай сімуляцыі налічвае не адну тысячу год і непарыўна звязана з развіццём медыцынскіх ведаў, ходам навукова-тэхнічнага прагрэсу. У цяперашні час мала што вядома аб сярэднявечных медыцынскіх трэнажорах, і першымі дакументальнымі сведчаннямі і вырабамі, якія дайшлі да нашых дзён, сталі французскія родавыя фантомы XVIII стагоддзя. Анжаліка дэ Кюдрэ, якая ўвайшла ў гісторыю як Мадам дзю Кудрэ, прыдумала ўласную методыку сімуляцыйнага трэнінгу павітух з дапамогай фантому. Па яе эскізах вырабілі «Машыну» для дэманстрацыі і адпрацоўкі радавога дапаможніка, пасля знакамітага ва ўсёй Еўропе. У 1758г. яна адобрана Французскай Акадэміяй хірургаў ў якасці навучальнага дапаможніка. Першы камп’ютарны сімулятар чалавека ў поўны рост для навучання анестэзіі быў спраектаваны ва ўніверсітэце Паўднёвай Каліфорніі ў сярэдзіне шасцідзясятых.

Сімуляцыйнае навучанне ў медыцыне сваё паўнавартаснае развіццё ў Рэспубліцы Беларусь атрымала ў 2013 годзе, калі пры рэалізацыі Дзяржаўнай праграмы шляхам мэтанакіраванага фінансавання ствараецца пры Гродзенскім дзяржаўным медыцынскім універсітэце першая ў Рэспубліцы Беларусь лабараторыя практычнага навучання (далей Лабараторыя).

З гэтай мэтай Загадам Рэктара №270 / 1 ад 03.12.2012г. быў сфармаваны кірунак дзейнасці Лабараторыі, вызначаны адказныя асобы за распрацоўку неабходнай дакументацыі, за закупку сімуляцыйнага  абсталявання, а таксама выдзелены памяшканні пад навучальныя класы.
8 лютага 2013 года адбылося ўрачыстае адкрыццё Лабараторыі. Загадчыкам лабараторыі прызначаны Кяпурка Лявон Станіслававіч.
Лабараторыя размяшчаецца ў будынку Інстытута біяхіміі біялагічна актыўных злучэнняў НАН РБ па БЛК-50. У арэндаваных памяшканнях плошчай 600м2 фармаваліся навучальныя класы па анестэзіялогіі і рэаніматалогіі, педыятрыі, хірургіі, клас віртуальных лапараскапічных аперацый, ЛОР, тэрапіі, акушэрстве і гінекалогіі, УГД-дыягностыкі. Усе навучальныя класы забяспечаны сімуляцыйным абсталяваннем. Падрыхтоўка будучых спецыялістаў вядзецца з улікам патрэб практычнага аховы здароўя.