Вучэбная работа
Навучальны працэс на кафедры праводзіцца на ўсіх факультэтах універсітэта ў адпаведнасці з тыпавымі і навучальнымі працоўнымі праграмамі:
Студэнты ўсіх факультэтаў вывучаюць дысцыпліну:» мікрабіялогія, вірусалогія, імуналогія " у IV – V семестрах. Па дысцыпліне прадугледжаны бягучы кантроль (залік па выніках IV семестра і прамежкавы кантроль (курсавой экзамен на лячэбным, педыятрычным, медыка-дыягнастычным і медыка-псіхалагічным факультэтах і факультэце замежных навучэнцаў). Студэнты спецыяльнасці 6-05-0911-01 «Сястрынская справа» праходзяць навучанне на II курсе, у канцы якога здаюць дыферэнцыраваны залік.
Дысцыпліна |
Спецыяльнасць |
Курс/ семестр |
усяго аўд. гадзін |
Колькасць гадзін |
Форма кантролю |
|
практычных заняткаў |
лекцый |
|||||
МІКРАБІЯЛОГІЯ ВІРУСАЛОГІЯ Імуналогія |
6-07-0911-01 «Лячэбная справа» |
II/IV |
141 |
51 |
18 |
залік |
III/V |
54 |
18 |
экзамен |
|||
6-07-0911-02 «Педыятрыя» |
II/IV |
130 |
54 |
10 |
залік |
|
III/V |
54 |
12 |
экзамен |
|||
6-07-0911-04 «Медыка-дыягнастычная справа» |
II/IV |
164 |
63 |
20 |
залік |
|
III/V |
63 |
18 |
экзамен |
|||
6-07-0911-05 «Медыка-псіхалагічная справа» |
II/IV |
86 |
40 |
10 |
залік |
|
III/V |
30 |
6 |
экзамен |
|||
6-05-0911-01 «Сястрынская справа» |
II/IV |
30 |
12 |
2 |
- |
|
II/IV |
12 |
4 |
дыф.залік |
Таксама прапануецца факультатыўны курс на тэму: «механізмы развіцця і прафілактыкі вірусных інфекцый» – для студэнтаў 3 курса медыка-дыягнастычнага факультэта.
Навучальны працэс на кафедры рэгламентуецца зарэгістраванымі вучэбна-метадычнымі комплексамі размешчанымі на платформе МООDLE.
Лабараторныя заняткі праводзяцца штотыдзень.
На кафедры створаны прафілізаваныя рабочыя сшыткі да лабараторных заняткаў па мікрабіялогіі з улікам рабочых праграм факультэтаў, у якіх дадзена схема этапаў выканання афарбовак мікрапрэпаратаў і выкладзены практычныя і клініка-дыягнастычныя аспекты асобных раздзелаў мікрабіялогіі, вірусалогіі і імуналогіі. Рабочыя сшыткі істотна аптымізуюць і канкрэтызуюць падрыхтоўку да занятку і выкананне практычных навыкаў студэнтамі. Студэнты самастойна пад кантролем выкладчыка выконваюць на занятках практычныя работы з выкарыстаннем музейных штамаў мікраарганізмаў кафедры, ўносяць у працоўныя сшыткі вынікі і тлумачаць атрыманыя вынікі ў форме высноў, што спрыяе фармаванню сістэмнага мыслення.
У навучальны працэс кафедры ўкаранёна самастойная кантралюемая пазааўдыторных праца студэнтаў. Яна ўключае: блок тыпавых сітуацыйных задач, для вырашэння якіх неабходна паспяховае засваенне тэарэтычнага матэрыялу. Які выкарыстоўваецца падыход дазваляе выключыць механічнае запамінанне навучальнага матэрыялу і спрыяе развіццю абстрактнага і клінічнага мыслення ў студэнтаў, фармуе і развівае творчы падыход.
У сувязі з шырокім укараненнем у сістэме вышэйшай школы камп'ютэрнага тэставання, для кожнага факультэта падрыхтаваны тэставыя заданні па мікрабіялогіі, вірусалогіі і імуналогіі. Яны складзеныя ў адпаведнасці з вучэбнымі планамі і дзеючымі навучальнымі праграмамі і ўключаюць пытанні па ўсіх раздзелах дысцыпліны. Такі падыход забяспечвае міжпрадметны падыход да ведаў, атрыманых пры вывучэнні іншых медыка-біялагічных дысцыплін. Предэкзаменационное камп'ютэрнае тэставанне праводзіцца на апошнім занятку на кафедры.
Інавацыйным падыходам у навучальным працэсе на кафедры мікрабіялогіі з'яўляецца правядзенне прадметных алімпіяд для ўсіх факультэтаў. Дадзеная форма навучальнага працэсу стымулюе матывацыю студэнтаў да паглыбленага вывучэння прадмета, спрыяе догляду ад стэрэатыпных формаў навучання, пашырае навуковае светапогляд студэнтаў, удасканальвае іх камунікатыўныя навыкі ў інтэлектуальнай і прафесійнай сферы.